TUI vill påminna oss om känslan att vara på semester

Det har onekligen varit ett väldigt annorlunda år för resebranschen och frågan är när vi kan resa som vanligt igen. Men känslan av att ha en resa inplanerad är ändå helt underbar, även om det är först i sommar eller nästa vinter.



TUIs nya koncept ”Still Amazing” ska påminna om att grunden med det som är härligt med att resa fortfarande finns kvar: som att få tid tillsammans och komma närmare varann, sand mellan tårna, eller morgondoppet i det salta havet. Samtidigt fortsätter man sitt arbete kring säkerhet och trygghet, något som man jobbat med aktivt under det gångna året. 

- Vi är väldigt stolta över att ha producerat kampanjen tillsammans över landsgränser och trots att vi inte kunnat resa och filma material i år. Vi tror att våra kunder är redo att börja drömma om att resa till sommaren nu och att tajmingen är rätt. Säger Lisa Rönnberg, marknadschef på TUI.

Med kampanjen vill TUI även belysa det faktum att världen har förändrats och resandet har anpassats till det nya, men mycket av det härliga med att vara på semester finns fortfarande kvar. 

- Mycket av det som är härligt med att resa finns fortfarande kvar. Därför vill vi fortsätta inspirera, påminna om de härliga känslorna och uppmana våra kunder att fortsätta längta. Med vårt Trygghetspaket erbjuder vi trygghet och säkerhet som vi ser är viktiga faktorer framåt när man ska boka sin resa. Vi vågade kommunicera och inspirera till att fortsätta längta redan i höstas och redan då var just trygghet och säkerhet ett genomgående tema i vår kommunikation. Därför kommer vi fortsätta prata om trygghet som en viktig del, fortsätter Lisa.

Se filmen från kampanjen här nedan:



Av Agneta Nisbeth

Foto: TUI 

Kommentarer