Ny kampanj inför sommaren: Östergötland måste upplevas

Vi kan inte längre bara drömma om att resa i sommar. Nu menar man att "Östergötland måste upplevas", vilket är nytt marknadsföringskoncept för hela Östergötland.





Nu lanseras det nya marknadsföringskonceptet "Östergötland måste upplevas" som är tänkt att skapa en röd tråd i Östergötlands marknadsföring. För i regionen finns många platser som skapar minnen att återvända till resten av livet. Det knepiga är att det aldrig går att förmedla med foto och text exakt hur fantastisk en plats är till någon som inte varit där själv. 




Först ut blir två nya kampanjer, en som bygger på tre filmer samt en kampanj där fyra illustrationer symboliserar delar av Östergötlands fantastiska utbud. Till vårens kampanj ser man fyra olika illustrationer skapade av Mikael Eriksson. Varje illustration utgår från en plats i Östergötland som också representerar ett visst tema, till exempel skärgårdsromantik eller barnäventyr. 

Ni kan se en film här nedan:




Så här skriver Visit Östergötland i ett pressmeddelande:
"Vi har valt ett manér inspirerat av handmålade filmaffischer för att förstärka den emotionella kopplingen till resmålet och understryka att det handlar om en person – vår huvudrollsinnehavares, upplevelse. Illustrationerna kommer bland annat att synas på annonstavlor i Stockholms lokaltrafik under vecka 11 och 12 och i sociala medier". 




På www.visitostergotland.se kan man läsa fiktiva resedagböcker från de fem huvudpersonerna, där fler östgötska resmål under varje tema finns med, samt se alla kampanjfilmer. Här nedan kan ni i alla fall se en film till...




Av Agneta Nisbeth
Foto: Pressbilder

Kommentarer