Tog en tur till skogen i veckan...

 Det får inte bli för mycket stillasittande framför datorn, jag måste ut och röra på mig och när solen tittar fram så är det bara att dra på sig stövlarna och ge sig ut på en promenad.


Tänk att lite grön mossa kan vara så vackert! Det gäller bara att ta sig tid att njuta av allt det fina som naturen har att bjuda på. Mossan har lagt sig som en vacker, grön ryamatta på stenarna.

Jag gillar verkligen att vandra, gör det gärna ensam men det är naturligtvis ännu roligare om jag har en vän att gå med. I veckan kom en väninna jag inte sett på länge på besök och vi passade på att gå ut på en promenad.  




Just i dag är det åter minusgrader här i Knivsta-trakten så det finns lite snö på marken igen tyvärr. Men när jag tog de här bilderna tidigare i veckan så var det väldigt varmt och vårlikt. Kylan ska hålla i sig ett tag så jag har åter fått täcka mina rabatter med granris och annat för att skydda de plantor och växter som redan kommit en bit på väg. 



Jag hittade inte heller min huggorm som jag skrivit om här i bloggen tidigare och som ni ser på bilden ovan, från min trädgård. Kanske har den åter gått i ide eller så kanske den frusit ihjäl stackarn? Nu gillar jag inte orman men vill ju inte att den ska lida heller.

Hoppas ni alla får en fin helg, vad ni än gör och var ni än befinner er!

Text och foto Agneta Nisbeth

Kommentarer