Vårkänslor - både ute och inne

 Sakta men säkert börjar det verkligen kännas som vår ute i luften. Nätterna är fortfarande kalla men i helgen var det över 11 grader varmt och en strålande sol under sen eftermiddag. 



Här en bild från mitt arbetsrum där jag har utsikt över en del av min allt grönare trädgård och gräsmatta, det är otroligt vad snabbt det gått med växtligheten de senaste dagarna. Även inomhus verkar det som min lilla gröna planta som var pytteliten när jag fick den nu vuxit upp rejält. Till höger ser ni en skulptur i keramik som har gjorts av min mamma Gunvor, jag bara älskar den!




Sedan bjuder jag också på denna bild på mig själv som jag tog i helgen under en promenad i solen, helt osminkad och stylad. Det gäller att ta vara på solstunderna och värmen, det är ju bara i början på mars ännu och vi kan tyvärr få en del bakslag ännu med mera snö och kyla.

Ta hand om er och ha en fortsatt bra vecka! 

Text och foto: Agneta Nisbeth

Kommentarer