Har fixat lite i trädgården

Mitt senaste projekt är att ordna till i min trädgård, det ska bli en uteplats för dining al fresco men jag håller också på att rensa i rabatter och annat pyssel inför sommaren.



Det blir väl en sommar till i Sverige, jag kommer inte att kunna resa utomlands ännu på ett tag så det är lika bra att fixa till det här hemma. Just nu håller jag och ett gäng proffs på att bygga en uteplats - lagda stenplattor - utanför köket men mer om detta vid ett senare tillfälle, här får ni istället se hur jag fixat till i trädgården.



Så jag har med hjälp grävt upp i snåriga rabatter och lagt på ny jord, klippt ner buskar och planterat lökar och andra växter som nu livar upp i min trädgård. Dessutom har jag skaffat ett rejält bord att arbeta vid nära den vedeldade pizzaugnen, så jag jag fixa till pizzorna innan de åker in i ugnen för att gräddas.

 Just nu är det soligt ute och ganska så varmt, men ser till min förskräckelse att det kommer bli kallare igen i veckan, till och med snöfall har utlovats!! Suck!!



Jag har också varit ute på mina dagliga vandringar och njutit av att se hur allting gror och växer, flera kvällar har varit helt underbara här i Knivsta och det har gett en lite hopp om en varmare tid, bara ljuset som man möter under en kvällspromenad här ute på landet är magiskt. Hoppas ni får en fortsatt fin vecka och att ni kan hålla er friska och må så bra det nu går i dessa underliga tider!

Text och foto: Agneta Nisbeth


Kommentarer