I helgen öppnade NK sin nya padelanläggning - på varuhusets tak

I söndags, den 18 april, öppnade NK Padel & Social by ASCARO, en padelanläggning på hela 3 000 kvadratmeter på NK Parkadens tak med enastående utsikt över Stockholm.



Nordiska Kompaniet öppnar nu, tillsammans med det nystartade varumärket inom padelmode ASCARO, dörrarna till NK Padel & Social by ASCARO. I ett nytt pressmeddelande beskriver de det hela som "en världsunik padelsatsning" i Stockholm och att modeentreprenören Oscar Arrsjö och reklammakaren Christian Albinsson vill "ta padel till en ny nivå i Sverige och på sikt internationellt". 

Padelanläggningen som ligger på Regeringsgatan 47 består av fyra banor, varav två under tak och två under himlen i stället, då de har öppet även dagtid), ett löparspår samt en fitnessdel. Utöver padel kommer den nya satsningen erbjuda evenemang och en ny social mötesplats för dess besökare och medlemmar med padelsport som central punkt. 



Det blir också lite extra kändiskänsla över det hela, för att artisten och programledaren Lina Hedlund ska hjälpa till att driva anläggningen med sitt stora kontaktnät. Man kommer även erbjuda privatlektioner med José Carlos Gaspar Campos, den enda topp 100-rankade padelspelaren på World Padel Tour i Sverige. 

– Efter flera års planering är det äntligen dags att få slå upp dörrarna till NK Padel & Social by ASCARO som hela padel-Stockholm har väntat på. Vår affärsidé och vision bygger på att skapa en exklusiv och inkluderande mötesplats samt en livsstil och ett community kring padeln. Med padelanläggningen och tillhörande restaurang och bar på NK Parkadens tak och närheten till varuhuset får Stockholm nu en efterlängtad mötesplats där sport, shopping och umgänge förenas, säger Oscar Arrsjö och Christian Albinsson grundare av ASCARO. 




Tillsammans med restaurang Nabo erbjuds padelspelare och andra besökare förutom padelspel på hög höjd med en vidsträckt utsikt, ett utbud av nyttiga drycker och rätter av lokalproducerade råvaror. Men restaurangen, som kommer gå under namnet Nabo Terrassen by ASCARO, öppnar öppnar dock först den 1 maj. 

– Nordiska Kompaniet inledde för nästan tre år sedan ett omfattande förändringsarbete i varuhuset här i Stockholm. Vi har byggt om och välkomnat en rad nya avdelningar, varumärken och koncept som alla bidrar till att skapa minnesvärda upplevelser för våra kunder. NK är en unik mötesplats i ständig förändring och vi vill skapa sammanhang som människor vill återvända till. Den senaste satsningen med padel på NK Parkadens tak är en unik livsstilsupplevelse och helt i linje med ett varuhus i världsklass, säger Karin Wickberg Marknadschef på Nordiska Kompaniet. 

Av Agneta Nisbeth

Foto: NK

Kommentarer