Påskhälsningar med en dröm om sommaren

 Snart är påskhelgen över och de flesta går tillbaka till det vanliga igen. För andra har det inte varit någon skillnad alls på påskafton eller onsdag mitt i veckan. Denna artikel är för er.


Jag är själv en av dem som precis gått i pension och inte längre behöver ställa väckarklockan på kvart över fem på morgonen för att kunna ta mig till jobbet, för att sedan vara åter hemma först efter sex på kvällen, om tåget inte var försenat. När jag väl kom hem var det ofta som jag ändå måste sätta mig framför datorn igen och skriva en ny artikel eftersom något viktigt hade hänt under min tåg- och bilresa hemåt. Så mina dagar bestod då av i princip bara arbete och sömn, något annat orkade man bara inte med, utom på semestern.


Idag är det många som tvingas jobba halvt ihjäl sig inom sjukvården, vi har ju tydligen fortfarande inte riktigt fattat att coronaviruset fortsätter att smitta. Jag hoppas verkligen att det blir bättre snart - att sommaren kommer att ge vården färre sjuka och att vaccinationen fungerar som den ska. Hoppas då också att personalen som sliter på våra sjukhus för den semester som de väl förtjänar. Denna påsk har också varit ovanligt skön vädermässigt och jag har kunna vara ute i solen, även om det inte är någon större värme ännu. Ser så fram emot en sommar där kanske även jag kan komma att göra något roligt och annorlunda, som att ta in på ett hotell här i Knivsta-trakten. Bara för att få uppleva något annat än mitt eget - om än underbara - hem. Nu när jag inte kan resa utomlands måste jag i alla fall stilla mina resedrömmar på något sätt...

Fortsätt att ha en fin påskhelg med eller utan ägg. Även om helgen är på väg att ta slut skickar jag ytterligare en hälsning till er alla, men speciellt till alla de som har arbeta dessa dagar, var ni är bor, vilket yrke ni än har och var ni är gör - ett väldigt stort TACK!


Text och bild Agneta Nisbeth

Kommentarer