Se det snöar - igen!

 Nu har tydligen vintern kommit tillbaka på vad som vi hoppas vara ett kort besök. Vaknade upp till ett ymnigt snöfall under gårdagen.



Det ser onekligen inte ut som vintern vill ge sig riktigt ännu. På torsdagsmorgonen såg det ut så här när jag vaknade. Snön har lagt sig igen över mina nyplanterade blommor och lökväxter. Och det är tyvärr inte mycket bättre väder idag fredag, det mesta av snön är visserligen borta men nu är det kallt istället. Så det är väl bara att hålla tummarna, jag vill ju inte att alla mina fina växter ska frysa ihjäl. 



Men vad kan man göra åt vädret, inget! Det är bara att gilla läget och stanna inomhus i värmen och läsa en god bok i soffan. Jag hann in alla fall plocka in lite fina vårblommor innan vintern slog till igen, så jag kan njuta av dem inne i värmen istället.

Hur har ni det hos er? Har vintern kommit tillbaka där ni bor också?

Text och foto: Agneta Nisbeth

Kommentarer