Tröstar mig med choklad i kylan

 Det har inte precis varit läge för att mysa ute trädgården med en kaffe i helgen, speciellt inte i söndags då en ny snöstorm kom in på många ställen över landet.


Så jag njuter av att äta lite läcker choklad som blivit över sedan påsk och titta mest på tv inomhus. Idag måndag var det åter snö utanför mitt fönster när jag vaknade, brr. Men det ser ut att kunna töa bort under dagen. Om jag har tur. Men denna helg inleddes i alla fall arbetet utomhus på en ny uteplats, jorden grävdes bort och nästa lördag blir det stenläggning, inget fancy eller så. Men det ska bli kul att få det fint i trädgården.

 Jag kan väl också tillägga att skålen ni ser på bilden är av raku-bränd keramik och att den naturligtvis är gjord av min nu bortgångna mamma Gunvor Nisbeth. Hon hade en egen ugn för att känna raku i sin trädgård.


Text och foto: Agneta Nisbeth




Kommentarer