Äntligen kan jag njuta av trädgården igen

Även om det inte är direkt väder att sitta ute och äta i helgen - här regnar det - så har det i alla fall blivit sommar här ute på landet hos mig, det är så underbart!


Så fort jag kan tar jag numera med mig min tallrik ut i trädgården för att äta al fresco. Det känns så otroligt skämt att det äntligen blivit sommar här i Knivsta-trakten. Alla träd är inte helt gröna än men både häggen och syrenen blommar nu samtidigt och äppelblommen doftar så fint. Den vedeldade pizzaugnen ni ser på bilden har ännu inte satts igång, men det kommer jag lovar! Har också skaffat ett nytt bord där och nu finns både en bänk och en hela stol att använda.



Jag har också äntligen fått min uteplats klar med blommor, bord och parasoll. Något jag nu nyttjar så ofta jag kan, även om sommaren just nu blivit lite kall och regnig igen. Men regnet mår ju mina blommor och gräsmattor bara bra av, så jag får stå ut med att äta inomhus i ett par dagar. Jag har också fixat till mina rabatter och satt ut både plantor och lökar, några av dem har redan kommit upp. Det har även min potatis, till midsommar blir den inte klar men kanske till juli i alla fall!

Ha en fin helg ni alla där ute, var ni än befinner er och vad ni än gör!

Text och bild Agneta Nisbeth



 

Kommentarer