Två hästar i grönskan - det är så vackert ute nu

Jag går som vanligt mina promenadrundor ute i naturen och här ute på landet är allt väldigt grönt och vackert just nu. I veckan gick jag upp till vår fina Kvarnbacke. Kan ni se hästarna i hagen?


Vi bor som jag tidigare skrivit om här på sajten precis vid den gamla Långhundraleden där vikingarna åkte fram och åter. Det finns en del minnen kvar från tiden här och det är lika spännande varje gång att bara vandra runt i området och blicka ut över nejderna, speciellt nu när det är så vackert ute. Jag hälsade också på dessa två hästar i hagen, kan ni se dem bland all grönska?



Vi har en kulle i närheten som kallas Kvarnbacken för att det en gång i tiden stod en kvarn här uppe. När jag var barn kunde man se ända in till Uppsala härifrån men nu har flera träd växt upp och man kan inte se tornen på Uppsala domkyrka längre. Men utsikten över fälten är fortfarande underbar och med lite fantasi kan man se hur vikingarna hade det på sin tid.


Detta sägs vara tiden mellan hägg och syren, men faktum är att både häggen och syrenen blommar samtidigt just nu. Även äppleträden har slagit ut sina vackra blommor, här en bild från ett av våra träd som vi hoppas ska ge goda frukter senare i höst.

Hoppas har haft en fin pingsthelg, och att även måndagen - annandag ringt var fin, även om de flesta av er måste jobba för den är ju inte längre en helgdag.

Text och bild: Agneta Nisbeth

Kommentarer