Jag har varit ute i Knivstas nattliv...

 Nu har jag inte precis där hela natten men jag har i alla fall äntligen besökt Knivstas egna privata bar och pub där man ofta bjuds på livemusik och pub-quiz.



Häromveckan besökte jag för första gången Stationshuset i Knivsta, ett gammalt stationshus vid järnvägsspåren där man fortfarande tar tågen till Uppsala och Stockholm. Men nu har det blivit till en mycket populär medlemspub där man kan njuta av en drink eller läsk, både inom- och utomhus under fredagar och lördagar. 


När jag var liten var det fortfarande stället där man handlade tågbiljetter och satt ner och väntade på tåget. Då fick man snällt vänta på hårda träbankar, idag ser inredningen lite annorlunda ut med diverse möbler som snabbt fylls när det är dags för karaoke eller något musikaliskt gästspel. Men under sommaren finner man givetvis de flesta utomhus. Pandemin har givetvis också påverkat hela verksamheten, men det är ju lika för alla ställen.



För den som är hungrig kan man alltid nyttja foodtrucken som står utomhus, som denna gång var det HK:s lila skåpbil som serverade populära högrevsburgare av olika slag. Men det fanns även andra snacks att köpa till ölen, för här kan man nämligen stoltsera med ett eget bryggeri, Train Station Brewery som ni själva kan testa - de finns att köpa på Systemet om ni vill.




Så här ser själva baren ut, här finns det enligt egen utsago: "över 100 ölsorter, darttavlor, 30 sällskapsspel att låna, musikinstrument, kubbspel och 20.000 karaokesånger att testa." Som jag tidigare nämnde är det också ofta livemusik-uppträdanden och roliga frågesporter där vinnarna förutom äran får en liten bricka med choklad. Jag har nu äntligen blivit medlem jag med, så nu kommer jag att gå dit lite då och då. Har redan planerat in en tjejkväll...

Text och foto: Agneta Nisbeth

Kommentarer