Helgens skörd av jordgubbar

 Det är inte så många av dem, men att jag ens får några jordgubbar gör mig väldigt lycklig. Speciellt när både harars och fåglar äter upp mina solmogna bär.



För några år sedan satte jag några jordgubbsplantor i en rabatt utanför huset, men det har inte blivit speciellt många av dem att skörda genom åren. För jag har inte bara myror som tuggar på dem utan också harar, fåglar och rådjur. Men just detta år har jag smart nog satt ett plastnät över i princip hela odlingen och det har äntligen gett resultat. Och skyddet måste sitta på hela dygnet, hararna är lika pigga dag som natt och fåglarna har heller inget emot att kalasa på mina bär närhet under dagen eller natten.

För att äta dessa jordgubbar gräddade jag också några frasiga våfflor och jag kan intyga att det hela verkligen smakade supergott.

Hoppas ni haft en fin helg och att veckan som kommer bli minst lika bra! Varma hälsningar till er alla var ni än är och vad ni än gör!

Text och foto: Agneta Nisbeth


Kommentarer