Blommor på Sågverkstorget i Knivsta

 Snart är det åter dags för skolstart och semestern är över för många, men än känns det som sommar i luften även om det regnar ibland och är rätt så kyligt på nätterna.



Jag har ännu inte rest några längre utflykter i sommar men till Knivsta beger jag mig ganska ofta. För varje år känns det som den lilla "staden" blir allt större och nya byggnader tillkommer mest hela tiden, överallt. Här ser ni de senaste som snart är färdiga och dessa ligger mitt i centrum på Sågverkstorget där det förr om åren låg just ett sågverk. Husen är ännu inte inflyttningsklara man det ser ut som det inte dröjer länge nu.


Här ytterligare ett kvarter med nya bostadshus i centrum där man redan flyttat in. I mina ögon ett rätt snyggt hus och alla lägenheter ser ut att vara upptagna nu. Det är kul att vandra runt i staden nu och upptäcka alla nya platser. Och snart kommer det nya med nya affärer, restauranger och gym. Det ser jag fram emot.

Text och foto: Agneta Nisbeth


Kommentarer