Fiske på bryggan och hästar i hagen

 Det har varit ett riktigt underbart väder den senaste tiden och jag vill i lala fall vara utomhus så mycket som möjligt. Här är två bilder från naturen i mitt älskade Knivsta.


När jag stoppade förbi sjön Valloxen för någon vecka sedan var det en som satt ner på bryggan och fiskade. Jag vet inte om man får det eller ej men det blev en vacker bild. Sjön gnistrande så vackert i solljuset och molnen var som vita tussar på himlen. Jag hade tänkt att jag skulle vara ensam vid stället där jag en gång lärde mig simma, Brunnbybadet men så bar inte riktigt fallet denna gång. Här fanns också några turister i en Camper.



Nästa bild kommer från en hage här ute på landet där jag först mötte en lite rävunge, men den lyckades springa iväg innan jag hann fotografera. Så jag tog istället en bild på dessa två hästar. Hoppas ni också har haft möjlighet att vara ute i det sköna somriga vädret som tydligen funnits över hela landet den senaste tiden. Det blir väl mer höstligt allt eftersom men jag bjuder i fulla drag av att vandra i solen, precis som i somras.

Av Agneta Nisbeth

Foto: Agneta Nisbeth

Kommentarer