Fler besök i Uppsala och en skön pedikyr

De senaste veckorna har jag varit ett par gånger inne i Uppsala igen för att shoppa och äta en god lunch på egen hand. Sedan testade jag ett nytt ställe i Knivsta där jag fick en skön pedikyr.



Det var visserligen roligt att vandra runt lite i Uppsala igen och handla lite mer eller mindre nödvändiga saker och äta en god lunch på en för mig ny indisk restaurang i St Persgallerian. Men jag hade också viktigare saker att göra i stan. För nu har jag äntligen skaffat mig ett nytt pass! Så nu kan jag äntligen resa ut i världen igen...



En av dagarna jag var där regnade det och som framgår av de bägge bilderna ovan så var det ändå väldigt fint, har ni inte varit i Uppsala så mycket rekommenderar jag verkligen en resa dit. Här finns så mycket att se och upptäcka. Just denna dag var det inte så många på uteserveringarna men när jag kom tillbaka en vecka senare så sken solen åter.



Här ser ni massor av folk som ville äta sin lunch utomhus denna soliga höstdag med en värme som påminde om sommaren. Huset som ses i bakgrunden är det omgjorda Åhlens-huset som blänker så vackert i solskenet. Jag valde dock att sitta inomhus under min lunch, men det var trevligt ändå, jag har ju inte ätit ute på krogen på snart två år.



Jag har också hunnit med att testa ett nytt ställe i Knivsta, i ett av de nybyggda höghusen mitt emot järnvägen. Där hade en nagelsalong öppnat och jag testade en skön pedikyr och fotmassage, som ni ser på bilden ovan. Kändes bara så lyxigt en vanlig vardag, men är man pensionär så är man...

Text och bild Agneta Nisbeth

Kommentarer