Redan lite höstkänsla utomhus

 Jag har sett att träden här ute på landet redan börjat klä om till sin höstskrud, de tidigare gröna löven skiftar redan i gult och rött.



Det är så vackert ute i naturen - alla årstider har sin charm och hösten bjuder som vanligt på ett färgsprakande fyrverkeri av gula, orangea och röda nyanser. Något jag vill passa på att njuta av så länge det går. Därför satte jag ett par granna grenar i en tunna jag har utanför huset, vid trappan, för att önska välkommen in i huset.




Det är just lönnarna som tappar sin gröna färg först, i alla fall här ute hos mig i Knivsta. Några av gräsmattorna är redan alldeles fulla av löv. Ser fram emot hösten på många sätt, framför allt hoppas jag på att man åter kan göra saker om nu inte smittan tar fart igen, förstås. 

Hoppas ni får en fin helg, vad ni än gör och var ni än befinner er!


Text och foto: Agneta Nisbeth

Kommentarer