Regn och sol - ingen snö än i alla fall

Det har varit en del kalla nätter och då temperaturen kröp nedanför noll och i några fall var det till och med -3. Men det är ingen snö ute på vägarna än i alla fall, tack och lov.



Träden har nu nästan helt tappat sina löv men några buskar har fortfarande en del löv kvar men gräsmattorna ser ut som i somras. Och flera av de nyligen sådda åkrarna är riktigt gröna, ni ser en på bilden ovan i bakgrunden. Fotot tog jag ute under en sen eftermiddag när solen var på väg ner, det var ju så otroligt vackert när strålarna silades genom grenverket.



Jag har som jag tidigare berättat redan satt på vinterdäcken på bilen, men även om det är frost ute nu varje morgon så har jag väl inte behövt dem än egentligen. Men jag vill vara ute i god tid och kan ju inte säga att jag direkt längtar efter vintern och snön. Jag är snarare tacksam för att ännu kunna köra bil på snöfria vägar. Min tid, fem lektioner, med en personlig tränare är nu över så jag måste åter ta mig i kragen varje gång för att åka till Knivsta och gå på gymmet, men det går det med... 

Text och foto: Agneta Nisbeth

Kommentarer