Träden tappar sina löv men jag har rosor kvar i trädgården

 Det har med ens blivit bra mycket kallare utomhus, nu känns det verkligen att vintern är på väg igen, träden har knappt några löv kvar men än har jag några rosor som blommar i rabatten.




Nu känns det verkligen som höst och kanske till och med vinter, det börjar krypa ner till minusgrader om nätterna så jag har tömt min vattentunna och städat undan en del sommarsaker som fortfarande funnits i min trädgård. Nu känns det verkligen att vintern är på väg och jag fryser igen efter vår härligt varma sommar.



Fast än har jag faktiskt kvar några fina rosor i en rabatt och jag försöker plocka in dem allteftersom för att sätta i vaser här hemma. Men jag har märkt att det tyvärr inte går att ta in dem som knoppar, då vissnar de på en gång.


Jag har också en potatisplanta kvar som jag satte i höstas. Den tänkte jag vänta med att skörda så länge som det nu går. Förhoppningsvis kan jag få några färskpotatisar i november, kanske till och med till julbordet - det vore ju kul....




Det går också regnat en hel del den senaste tiden och det har gjort en del vattenpölar på min promenadväg. Så här vackert såg det ut häromdagen, tycker också vattenpölen nästan ser ut som Sverige? 

Text och foto: Agneta Nisbeth


Kommentarer