Har tänt det tredje adventsljuset

 Det har varit väldigt kallt här ute på landet denna vecka med minusgrader ner till -15 så då får man sanna mer inomhus och mysa. Idag är det redan den tredje advent och jag hoppas ni får en fin dag.




Kylan har gjort att i alla fall jag nu stannar mer inomhus än utomhus. När det är så här kallt ute får det inte mig ut på några längre promenader även om det är väldigt vackert och vintrigt. Jag har på bilden satt på tre av mina batteridrivna ljus i fönstret, jag är numera väldigt försiktig med de riktiga levande ljusen. Jag har redan haft ett hus som brunnit ned så jag vill verkligen inte råka ut för det igen, även om detta inte berodde på just ljus utan på en elledning som förstörts av en mus.




Så var försiktiga med era levande ljus och om ni inte redan gjort det, investera i ett par batteridrivna ljus också, de kostar inte mycket, finns i många storlekar och former och de ger ändå ett fint sken därhemma i vintermörkret. Önskar er alla en fin söndag och tredje advent, var ni än befinner er och vad ni än gör!

Text och foto: Agneta Nisbeth

Kommentarer