Personliga upplevelser i fokus för Ving till sommaren

Det kommer att bli mer personliga upplevelser i fokus när Ving nu lanserar en ny sommarkampanj under julen.


När Ving idag på annandag jul lanserar sin nya sommarkampanj under devisen ”Mer du” ligger deras fokus på vad man vill uppleva under sin semester för att må bra snarare än på vart man vill resa. De lanserar också en ny sökfunktion för man ska kunna hitta den resa som passar just ens eget önskemål, oavsett om det är en mer aktiv semester med träning eller bara en lugn tillvaro på en solig strand.

- Med ”Mer du” vill vi fortsätta att modernisera och förnya bilden av paketresan med fokus på personliga upplevelser. I kampanjen kommer vi närmare resenären och får följa när de går från att vara sitt vardagsjag till att bli sitt semesterjag, alla med individuella behov för en perfekt semester. Oavsett om man vill chilla vid poolen, vandra i bergen, uppleva nya kulturer eller bara skämma bort sig själv. Vi tycker att vi har hittat en smart och produktionseffektiv idé, där vi kombinerar längre format som väcker känslor, med korta rörliga klipp och stillbilder, säger Caroline Fondelius, Head of Inhouse Production, Ving.

Sedan tidigare har Vings kunder med några knapptryck kunnat hitta en resa utifrån vart man vill resa och när, men nu tar Ving det ett steg länge och erbjuder en sökfunktionalitet baserat på vad man vill uppleva på resan.  

- Vi befinner oss i en tid där kunderna ställer nya krav och där man efterfrågar semesterupplevelser baserat på individuella behov och livsstil. I vårt breda utbud kan det ibland vara svårt att hitta den resa som passar just dig, därför uppstod idén med att skapa en Semesterhittare. Genom att koppla ihop resmål och hotell med intressen och upplevelser på individnivå ger vi kunderna förutsättningar att hitta det där lilla extra. Det här är vi ganska ensamma om i branschen, vilket gör att vi också kan särskilja oss från konkurrenterna, säger Camilla Miranda, Head of Brand & Creative, Ving.

Av Agneta Nisbeth

Foto: 

Kommentarer