Hotellkedjan slog försäljningsrekord trots pandemin

Hotellkedjan Countryside Hotels ökade försäljningen med 30 procent under 2021 och slog därmed försäljningsrekord. Hundar, vinterbad och större sällskap var också de starkaste weekendtrenderna under 2021. 

Villa Brunnby.


Medlemsorganisationen för utvalda svenska hotell, Countryside Hotels, arbetade hårt för att skapa trygga och avkopplande vistelser utifrån rådande regelverk. Nu visar nya siffror att kedjan ökade försäljningen med 30 procent under 2021 och slog försäljningsrekord, får vi veta via ett nytt pressmeddelande. Dessutom lockade medlemsorganisationen till sig flera nya hotell under året, bland annat Villa Brunnby och Aspenäs Herrgård. 

– Under året som gick fanns det ett stort behov av att få komma bort, aktivera sig och unna sig något fint efter allt tufft som varit. Många valde också att semestra på hemmaplan och hotellen var stundtals fullbokade, säger Anna Övergaard, marknadschef på Countryside Hotels. 

Hundar, vinterbad och större sällskap var också de starkaste weekendtrenderna under 2021. Det vill säga att ta med sig sin fyrfota vän under weekendresan, åka ett större sällskap på fyra till åtta personer och att bra vinterbad, gärna då inkluderat i ett hotellpaket.

– Vi ser hur hotellen hjälpt varandra att hantera den tuffa tid som varit och att vara med i Countryside Hotels har blivit en trygghet för många. När vi nu blickar mot 2022 så ser vi ett fortsatt uppdämt behov av att få byta miljö och umgås med nära och kära i vackra omgivningar. Vi ser också allt fler besökare från andra länder, som längtar efter natursköna upplevelser i trygga miljöer, säger Anna Övergaard. 

Av Agneta Nisbeth

Foto: Pressbild

Kommentarer