Önskar er en fin långfredag

Idag är det början på påskhelgen, det är också långfredag. Jag hoppas att ni alla får en riktigt fin och stillsam dag. Jag skickar med en textiltavla av min mamma Gunvor Nisbeth som hon skapat för en kyrka i Knivsta.




Just långfredagen handlar enligt den kristna traditionen om minnet av Jesus korsfästelse och död på Golgata utanför Jerusalem. När jag var barn minns jag att nästan allt var stängt och att på teven visades bara väldigt allvarliga saker och att de flesta affärer var stängda. Så är det verkligen inte idag precis, nu är det som vilken dag som helst nästan, i alla fall för den som inte är väldigt religiösa eller för dem som måste gå till jobbet som vanligt.



Jag hoppas i alla fall att ni alla som läser detta får en fin start på helgen vare sig ni är lediga eller måste arbeta. Skickar med en bild på några små späda vårblommor från min trädgård. Jag längtar så att åter få arbeta i den som jag brukar, vädret blir ju sakta bättre och bättre.

Snart är det påskdagen, återigen en viktig dag i den kristna tron, den firas till minne av Jesus lidande på korset, hans död och återuppståndelse. Jag hoppas ni får en fin helg vad ni än har för för tro och vad ni än gör dessa dagar. Njut av naturen det ska jag göra!


Av Agneta Nisbeth

Foto. Agneta Nisbeth

Kommentarer