På pendeltåget igen från Stockholm

 Nej jag har inte börjat pendla dagligen till Stockholm igen, tack och lov, men jag har faktiskt besökt huvudstaden ett par gånger denna månad då jag skaffat mig ett månadskort på både UL och SL.




Det är ganska kul att resa in till Stockholm lite då och då, speciellt nu när jag inte behöver resa dit varje morgon, alla veckans arbetsdagar. Nu räcker det ju med att åka in när jag känner för det. Fast en sak är sig lik tyvärr, pendeltågs-strulet. 

I vintras var det helt stopp i tågtrafiken när jag skulle åka hem efter en helg i stan så jag blev tvingad att ta en dyr taxi till Arlanda. Och nu var det åter totalt stopp på pendeln fast inte just på mina linje mellan Södertälje och Uppsala. Utan på den från Märsta in mot stan. Suck. Bilden  

Bilden ovan är från stationen i Sollentuna, tagen från tåget. Ett färgglatt hus som piggar upp lite i snöstormen utanför denna kalla vecka.

Text och foto Agneta Nisbeth

Kommentarer