Vintern verkar ta fart på nytt

Det är helt uppenbart att våren inte kommit hit till Knivsta än, så här såg det ut idag när jag åkt in till centrum för att handla.



Precis som jag brukar göra mitt i veckan tog jag bussen till Knivsta denna kalla och snöiga dag. Och det ser onekligen inte som våren är på väg än på ett tag tyvärr. Full snöstorm var det när jag tog bilden från bussfönstret över det röda kommunhuset till höger. Och det visade sig komma ännu mer snö efter jag tagit bilden, ovädret blev faktiskt bara värre på eftermiddagen.

Jag brukar inte vara så här gnällig men nu längtar jag verkligen efter lite vår, se gröna gräsmattor och kunna pyssla i trädgården. Jag vill inte vara orolig över att mina rosor och andra växter jag har i rabatterna dör av kylan. Men vädret kan man inte gör något åt, så det är bara att hålla tummarna att det går åt rätt håll snart, innan jag blir tokig! 

 Text och foto: Agneta Nisbeth

Kommentarer