Fika-time i Knivsta på två olika ställen

 Jag har den senaste veckan besökt flera olika ställen i Knivsta för en kopp kaffe och te, ett var en gammal kär favorit ett annat var helt nyöppnat.



På bilden ovan ser ni vad jag beställde på det alldeles nyöppnade Knivsta Stenungsbageri som inte bara har en café-verksamhet, här kan man också köpa med sig stenugnsbakat bröd och läckra bakelser med sig hem. Men just denna lördag testade jag en kopp te med en mäktig med otroligt läcker chokladtårta med hallonkräm gjord på färska hallon, yum!



Så här ser den nya rymliga lokalen ut, allt är inte riktigt färdigt än i deras nya ställe men jag tyckte det var trevligt där och det jag åt var underbart gott. Fikade med en nära vän och hennes val av smörgås var också alldeles utsökt




Och så här ser ni ett foto på fler av de godsaker man kunde köpa där, allt från hemgjorda bakelser och tårtor till smarriga kakor och så naturligtvis färskt stenungnsbakat bröd. Det kommer bli fler besök i framtiden. 




Men jag har givetvis också tagit mig åter till min gamla favorit Knivsta Bageri som jag försöker att titta in hos minst ett par gånger i månaden, gärna en gång i veckan för att ta en kopp gott kaffe och något att äta. Denna dag blev det en smörgåstårta som var alldeles perfekt som lätt lunch.

Text och foto: Agneta Nisbeth


Kommentarer