Glad över blomsterprakten i trädgården

 Nu har det blivit vår här hos mig och så har det regnat lite, äntligen! Gräset växer och växterna har börjat blomma, både de som jag planterat i rabatter och de jag nu köpt och placerat ut i trädgården.



Det är så fint ute just nu, när grönskan äntligen kommit igång. Alla träd är inte gröna än men de är i alla fall på god väg och snart blommar säkert både pioner och syrener. Jag har också äntligen kunnat inhandla lite plantor att sätta ut i krukor, som denna här ovan. Det blev även en liten blåbärsplanta detta år, får se hur länge den varar innan något djur äter upp den.



Mina praktfulla tulpaner har nu hamnat i en vas inomhus istället för i rabatten, vill inte se även dem uppätna av någon hungrig hare eller rådjur. Jag njuter verkligen av dem varje dag och de har stått riktigt länge inomhus även om jag nu måste kasta dem.



Så här gult och fint är det också i trädgården, jag vet inte vad blommorna heter men de är också fina att plocka in i vas om man vill. Hoppas ni får en riktigt fin vecka, med massor av vår!

Text och foto: Agneta Nisbeth

Kommentarer