Missa inte det fina mus-bageriet i Uppsala

Jag har ett roligt tips för alla som har barnasinnet kvar och är på besök i Uppsala att gå till Smedsgränd 2 för att se detta fina lilla mus-bageri.



Det finns så många gömda pärlor i Uppsala, det har jag verkligen lärt mig denna sommar. Jag har rest in till staden nästan varje vecka för att inte bara shoppa utan främst för att upptäcka staden mer. Och en dag hittade jag denna fina lilla sak, i ett fönster i gatunivå på Smedsgränd 2 i centrala stan precis i närheten av Fyrisån.




Det lilla bageriet som ska ha öppnats på Kulturnatten 2020 är ett givet utflyktsmål för alla med barnasinnet kvar. Man ser de små mössen baka och dona i det lilla bageriet som gömts i ett källarfönster, det finns också en audio till om man trycker på knappen till höger.




Jag hittade också en film på Youtube som ni kan se här ovan, med ljud. Det blir också närbilder på de små mössen så man ser hur välgjorda de är och alla detaljer.




Dessutom visar jag ännu en bild från ett soligt Uppsala och flera glada barn som älskade den fiffiga såpbubblemaskinen som ställts upp utanför Åhlens.

Text och foto: Agneta Nisbeth

 

Kommentarer