Nu är det åter dags för skördetider här i Uppland

 Sommaren lider mot sitt slut, även om vi haft ett par riktigt varma dagar i förra veckan så känns det allt mer höstligt. Och skörden har redan kommit igång.



Här i Uppland har vi verkligen haft en underbar sommar, det har varit soligt och varmt men det har också regnat lite med jämna mellanrum så grödorna fått sitt. Riktigt hett har det varit ett par dagar men nätterna har i alla fall varit svala så jag har inte längtat efter en ac. Så jag har ännu inte skaffat mig denna för många så viktiga pryl i hemmet, jag sparar också energi på det.



Nu är det också dags för bönderna att skörda sina grödor här ute i Knivstatrakten, vare sig det gäller vete, havre, råg och allt annat som vi behöver, men också hö och halm till djuren som dom ska äta under vintern.




Jag hoppas ni har haft en lika bra sommar som jag, att ni i alla fall kunnat njuta lite av både det fina vädret och naturen som finns omkring oss. Det är så vackert här i Sverige också, var man än befinner sig i vårt avlånga land. Jag tror att hösten kan bli lika underbar, så ha en fortsatt fin augusti!

Av Agneta Nisbeth

Foto: Agneta Nisbeth

Kommentarer