Ha en skrämmande kul Halloween!

 Nu är det säkert många barnfamiljer som har fullt upp med att klä ut sina telningar, bjuda på godis och mat som ser skrämmande ut - och annat som numera hör traditionen till. 




Så jag vill här passa på att önska er alla en riktgt fin Halloween-helg men vad det än må innebära för just er. Själv kommer jag nog inte fira den mer än att köpa mig en riktigt god bakelse med någon skrämmande dekor eller så. Ska nämligen fika på stan i helgen och alla konditorier i mitt lilla Knivsta verkar ha monsterbakelser på menyn.

Jag minns att jag för drygt 20 år sedan blev inbjuden till en av de förra Halloween-festerna i Sverige, då denna amerikanska trend precis hade kommit till Sverige. För att komma in på partyt måste man ha klätt ut sig så jag fick åka buss med vitsminkad ansikte och klädd i ett lakan. Det väckte en viss uppmärksamhet må jag säga... Kul var det i alla fall och jag förstår att många barn gillar Halloween. Så ha en fin helg ni alla!

Text och foto: Agneta Nisbeth

Kommentarer