Härlig helg med kaffe och smörgåstårta på café i Knivsta

Det har varit en fin helg för mig, det blev en god kopp kaffe med smörgåstårta med väninna i Knivsta, men också lite promenader runt i stan.




Jag har alltid gillat smörgåstårtor, kanske inte dem man blandar allt för mycket i en enda tårta men annars har jag alltid sett fram emot att äta dessa svenska läckerheter. Så när det fanns smörgåstårta med tonfiskröra, lax och räkor på menyn så tog jag givetvis detta i helgen när jag var inne i Knivsta för att fika med en god vän. 99 kronor kostade det hela med en kaffe på Knivsta Konditori.




Efter maten tog vi oss en promenad runt i stan och jag hittade denna fina installation på ett hus i centrala Knivsta, ska väl tillägga att huset i fråga bebos av en lokal konstnär, därav den fina och konstnärliga utsmyckningen längs husfasaden. Det är alltid kul att piggas upp av lite oväntade och vackra saker att titta på.




När jag inte vill ta bilen in till Knivsta eller Uppsala så tar jag som tidigare berättat bussen och vi får då vänta i dessa små rödmålande busskurer, lite fina är de allt. Hoppas ni också haft en trevlig helg och att ni inte festat allt för mycket under Halloween...

Text och foto: Agneta Nisbeth

Kommentarer