Firade nyår i Rom - med höstvärme och massor av turister

 Jag har precis kommit hem från en resa till Rom där jag firade in det nya året med en festmiddag och sedan ett glas bubbel på takterrassen för att se alla fyrverkerier. 



Trodde väl inte att jag skulle behöva trängas med tusentals turister i Rom under just denna period, men stan var lika full som vilken sommardag som helst, som ni ser på bilden här. Flera hundra stod också i kö för att komma in i Pantheon, samma sak var det vid andra berömda monument. Det sägs att turismen slog ett rekord just för denna period. Det var också sensommar-varmt ute och solen sken på oss, en helt underbar tid att få återupptäcka Rom.



Denna gång hade jag valt att resa ner till Rom med Rolfs Flyg & Buss för att gemensamt med alla andra i gruppen fira nyår med festmiddag på vårt hotell H 10 Roma. De arrangerade också utflykter i stan som jag inte deltog i, tog istället en taxi in till city för att återupptäcka min gamla hemstad, bodde nämligen där en tid på 80-talet. På fotot ovan ser ni Spanska trappan som också var helt fylld av turister, både inhemska och utländska.

Jag kommer att återkomma med fler bilder från min resa här, tar lite i taget, så håll koll...

Text och foto: AgnetaNisbeth

Kommentarer