Rom är en både unik och vacker stad

 Det finns fler kyrkor i Rom än vad jag kan räkna, det finns romerska lämningar, moderna byggnader och massor av fina krogar, vad mer kan du önska av en storstadssemester?



Hur många gångar jag än besöker Rom finns det ändå något nytt att upptäcka och se. Jag hade bara femdagar på mig denna gång så jag hann inte med alla större sevärdheter denna gång. Men det var alldeles tillräckligt för en härlig resa. På bilden ovan ser ni Chiesa Santa Maria di Loreto som ligger bredvid det stora monumentet Vittorio Emmanuele i vit marmor.



För mig är inte inte bara viktigt att se alla kulturskatter under ett besök i Rom utan också att njuta av den unika atmosfären i staden, som att bara ta en espresso på ett café eller sitta ner för en lunch eller inne, beroende på väder. Här en av stadens mest kända caféer Tazza D' Oro.

Text och foto: Agneta Nisbeth




Kommentarer