Vykort finns fortfarande att köpa - för att visa resan till Rom

Det finns fortfarande vykort att köpa i Rom, på alla de kända platserna, byggnaderna och massor av andra motiv. Kanske är det så att Instagram inte räcker till...



Själv köper jag inte längre några vykort när jag är ute och reser. Det slutade jag med för många år sedan. Men tittar du runt i Rom så var det många som fortfarande sålde dem. Jag vet inte om det är de utländska turisterna eller de inhemska som vill köpa några för att skicka dem till släkt och vänner för att visa var de varit på semester. Numera är det väl mest Instagram, Facebook och annat online som gäller, men vad vet jag kanske det blivit inne igen med fysiska vykort?

Hur är det med er, skickar ni fortfarande vykort på resan?

Text och foto: Agneta Nisbeth

Kommentarer