På besök i Uppsala för lunch - såg Danmarks kyrka på vägen dit

 Jag har åter varit i Uppsala för att handla lite och äta en god lunch, det blev en bibimbap på en ny koreansk krog i stan.


Det var en väldigt god bibimbap, tillagad framför ögonen på den koreanska krogen Keemchi som ligger i centrala Uppsala, på Kungsängsgatan. Som vanligt i dessa dagar fick man lägga in sin order digitalt och betala direkt med kort, utan att prata med någon. Men det gick ju bra och jag var nöjd med maten, lite annorlunda smaker än mina dagliga måltider. Denna gång fick man inte allt i skålen utan man fick istället lägga dit alla tillbehör själv. Det enda jag kan klaga på är att kycklingen var lite torr, men allt annat var över förväntan.




Som vanligt blev det en bussresa dit och hem, det är lika kul som vanligt att komma till stan igen men också roligt att se sig om längs vägen från bussfönstret. Här ovan ser ni faktiskt Danmarks kyrka, Danmark är ett område precis söder om Uppsala och min buss tar vissa turen ett stopp vid Kyrkan och skolan bredvid.



Till slut får ni också se en bild på mig, väl påpälsad, som står och väntar på bussen in till stan. Så här såg jag ut i solen och iskylan.

Text och foto Agneta Nisbeth

Kommentarer