Redan slutsålda - resor med Destination okänd

 De har redan sålt slut efter bara två dagar, Apollos resor som de kallat Destination Okänd har tydligt lockat många äventyrliga resenärer.




Bara för en dryg vecka sedan återlanserade Apollo sina populära resor till Destination okänd. Resor som egentligen innebär att resenären bokar en paketresa, utan att veta var i världen de hamnar.  När konceptet lanserades för första gången, innan pandemin, överträffade försäljningen alla förväntningar och intresset var inte lägre den här gången. Redan efter två dagar sålde resorna slut, vilket bidrog till att Apollo fyllde på med fler avgångar och även dessa blev snabbt slutsålda.  

- Engagemanget kring återlanseringen av Destination okänd har varit enormt. De första resorna såldes redan några minuter efter släppet, och därefter var det fortsatt full fart. Det är otroligt roligt att se hur vågade och äventyrliga svenskarna är, säger Sandra Miller Kinge, Kommunikationschef på Apollo.  

Så här skriver Apollo i ett pressmeddelande: "Hela 80 procent av resenärerna som säkrade en resa till Destination okänd var mellan 50 och 79 år gamla. Populärast var resorna inom åldersgruppen 60 till 69 år, som stod för drygt 30 procent av försäljningen. Åldersgruppen 20-29 år stod för endast åtta procent av försäljningen".  

Apollos resor till Destination okänd delades in i två kategorier: Standard respektive Plus, där den senare säkerställer ett hotell med minst fyra solar. Så mycket som 80 procent av svenskarna valde den sistnämnda Live a little Plus!  

- Komfort är generellt alltid viktigt för oss när vi reser, och kanske ännu viktigare när vi bokar en resa utan att veta var i världen vi hamnar. För en stor andel av oss är semestern trots allt årets stora höjdpunkt, så även om vi vågar kasta oss ut i det okända är det förståligt att vi också vill kvalitetssäkra resan, fortsätter Miller Kinge.

Av Agneta Nisbeth

Foto Apollo

Kommentarer