Här kommer fler verk - jag älskar verkligen att måla

 Ni behöver verkligen inte gilla allt jag gör, jag är inte säker på att jag tycker allt jag skapat är toppen. Men jag är nu inne i en skaparperiod där jag testar olika tekniker att måla.




På 70-talet gick jag på en konstskola under två terminer och lärde mig då grunderna, men det var väldigt länge sedan och jag tycker det är kul att testa allt på nytt igen. Nu dock bara olja och akryl, med några undantag för akvarellpennor. Här ovan ser ni ett ansikte jag gjort under påskhelgen. Och nej det är inte jag själv som barn på bilden.




Och här blir det något helt annat. Ett litet äpple. Jag har svårt att hitta material, dukar att måla på, så jag fick tag på några bitar av masonit. Så jag sågade till det och skapade några små miniverk av den avlånga biten, ett av dem blev så här.

Text och foto Agneta Nisbeth

Kommentarer