Blomprakt både inne och ute

 Nu har äntligen mina pioner börjat att blomma, älskar verkligen att plocka in dem och njuta av dem i en vacker vas. Men det finns fler blomster i trädgården just nu.




Så här fina är pionerna just nu, inomhus i en vas. Men de är mins lika vackra utomhus, jag har bara så många att jag också vill njuta av blomprakten här hemma. Syrenarna blommar också för fullt men tyvärr håller de inte så länge i en vas, men doften de sprider i mitt vardagsrum är verkligen underbar.




Nu blommar också mina äppelträd - även om många av dem redan är utblommade så hittar man ändå en och annan blomma, även den sprider en fin doft i trädgården. Allt fler blommor börjar också knoppas och till med i mitt potatisland börjar det så smått att växa, har hittat flera gröna blad där. Det blir väl inga nypotatisar till midsommar men kanske lite senare. Även jordgubbsplantorna har fått fart, där kanske jag lyckas få några bär inom kort, om inte hararna eller fåglarna äter upp dem innan...

Text och foto Agneta Nisbeth

Kommentarer