Grattis alla mammor på mors dag!

 Min mamma Gunvor Nisbeth har lämnat jordelivet men är fortfarande väldigt närvarande i mitt hem, hennes konstverk finns lite var stans, här ser ni en skulptur hon gjort och ett foto på henne som ung.


Idag är det mors dag och många kommer fina sin fina mammor på olika sätt. Min mamma Gunvor avled för runt 10 år sedan och finns inte längre med oss, hade hon levt skulle hon fyllt 101 år just 2023. På bilden ovan ser ni en av hennes fina skulpturer, just denna i glaserad keramik. Det en av de skulpturer hon skapat som jag älskar allra mest. Som ni kanske ser är det en mor med sina två barn, som jag tyckte passade denna dag.



Passa på att umgås eller prata med er mamma, inte bara just idag men alla dagar. Ta er också tid att gå ut i detta fina väder, naturen bjuder på så mycket vackert dessa soliga dagar. Solen finns inte bara uppe i himlen utan också nere i min gräsmatta...

Text och foto Agneta Nisbeth

Kommentarer