Idag ska jag titta på tv från London

 Idag kommer kung Charles och hans gemål Camilla att krönas till Storbritanniens kung och drottning, med all pompa och ståt som man kan uppbåda. Givetvis kommer jag följa det hela på tv.




Idag kommer det att bli en dag att minnas för alla britter, kung Charles och drottning Camilla blir högtidligt landets nya kungapar i en pampig kröningsceremoni i London, närmare bestämt i Westminster Abbey. Och på plats finns även vår svenske kung Carl Gustaf och kronprinsessan Victoria, samt andra representanter de flesta andra kungahusen i Europa och resten av världen.




Det här är det officiella fotot på kungaparet, Kung Charles III och hans drottning Camilla, jag kommer att se hela ceremonin via bland annat BBC men även CNN ska sända direkt har jag förstått, klockan 11.00-13.00 lokal tid kommer detta unika evenemang att äga rum i London. Nu har jag visserligen arbetat på Svensk Damtidning i många år och är väl hemma i den kungliga världen men efter pensionen har jag slutat att engagera mig, men just detta vill jag ändå titta på. Hur är det med er? 

Text Agneta Nisbeth

Foto: Brittiska kungafamiljen/Instagram

Kommentarer