Gula fält och en blå himmel - och snart dags för egen vedeldad pizza

Så här vackert är det just nu här i Uppland, med gula rapsfält mot en klarblå himmel, men det är fint hemma i min trädgård också och jag gör nu klart för att ordna ett nytt pizza-party.


Bilden ovan är tagen precis utanför Uppsala och man ser tydligt Ikea i bakgrunden, som också har den svenska flaggans färger på sina byggnader. Jag tog fotot genom fönstret när jag åkte buss in till stan häromveckan. För mig är detta något väldigt vackert, gula fält och blå himmel men det ger oss också bland annat god rapsolja.




Jag har också fixat i ordning min pizzaugn efter vintern, så nu är den åter redo för ett pizza-party. Just i helgen har det äntligen regnat så man kan åter elda i ugnen utan större rädsla för att marken utanför tar eld. Det har annars visat sig vara det största hindret för att använda den vedeldande ugnen som jag importerat från Italien, vädret. Det är ofta totalt eldningsförbud under sommaren.

Text och foto Agneta Nisbeth

Kommentarer