Ytterligare en tavla från min mamma Gunvor

 Detta är bara en av alla de konstverk som jag har kvar efter min mamma Gunvor Nisbeth som var en mycket begåvad konstnärinna.


På bilden ovan ser ni en olja som ännu inte har en ram, men den står lutad mot en vägg i mitt vardagsrum och det är ett mycket älskat verk. Min mamma Gunvor har nämligen målat av ett rum hemma i mitt barndomshem, en av de salar som fanns där. Så det påminner mig dessutom om mitt liv som barn i det gamla huset, man ser lite av mammas syn att se på huset med alla sina gamla släktporträtt och antika möbler.

Det är kanske lite naivt målat men jag gillar att hon testade på olika stilar i sin utveckling som konstnär genom åren. Hon testade också alla möjliga tekniker, från akvarell till olja och textil till keramik.

Text och foto Agneta Nisbeth

Kommentarer