En tur över Uppsalaslätten och träd efter stormen

 Så här fin utsikt har jag från bussfönstret när jag reser in till Uppsala, i bakgrunden ser ni faktiskt delar av staden, fast jag är ju i vackra Lagga.



Utsikten från bussfönstret är lika vacker under hela året, men fotot här är från någon vecka sedan med sådden på väg upp på åkrarna i Lagga socken, som är en del av Knivsta kommun precis som min socken Östuna. Ni ser den inte på bilden men i mitten går också en stor å på väg in mot Uppsala, nu efter regnen har den blivit riktigt mäktig igen.



För det har onekligen både regnat och blåst den senaste tiden och det fick ett träd på vår tomt att braka ner på grusgången. Här ser ni hur trädets ena gren fallit till marken, bara ren tur att vi inte var där under eller någon bil eller vilt djur på väg någonstans. Min duktiga bror har nu tagit bort allt och sågat upp det murkna träet för att använda till ved.


Text och foto Agneta Nisbeth

Kommentarer