Bjöd på Afternoon Tea i helgen

En väninna frågade mig i lördags om jag inte ville följa med på en Afternoon Tea i Knivsta men jag hade en del att göra hemma så jag föreslog hon kom hit istället, för att dricka en kopp te.




Nu hade jag inte planerat för denna te-stund så jag hade inte kunnat köpa alla godsaker man normalt har till en riktig Afternoon Tea, med gurksandwich och annat matnyttigt. Men jag ställde mig genast att baka lite scones. Jag gjorde dessutom lite egen hallonmarmelad på några frysta bär. Sedan plockade jag fram det jag hade i skåpen rörande kakor och liknande godsaker, det finns alltid hemma hos mig. För man vet ju aldrig när man får oväntat besök. 

Inte märkvärdigt alls, men efter att ha varit i England i somras har jag fått en stor längtan efter just en kopp te med nybakade scones på eftermiddagen. Får man dessutom trevligt sällskap till sin "cuppa" blir allt ännu bättre ju!

Text och foto Agneta Nisbeth 

Kommentarer