Lite höststämning hos mig här på landet

 Det verkar som hösten är på väg, trots att temperaturerna ännu påminner som sensommar. Äpplena är klara och en del av mina träd börjar redan fälla löv.



Nu kan jag äntligen skörda mina äpplen, jag tänker att göra både olika typer av läckra kakor och pajer, dessutom brukar det bli något gott att dricka som äppelsaft. Tyvärr inner jag knappt ikapp med alla äpplen som jag ska måste ta reda på. Men det är ett kärt besvär.




Jag har också en hel del löv på mina gräsmattor nu, det börjar kännas som höst. Just den här grenen blir alltid färgad röd och gul, först av alla. Jag vet inte varför men den lyser så färggrant mot allt det gröna på resten av buskarna och träden.

Man eftersom det fortfarande är ganska varmt ute kan jag pyssla vidare i trädgården och ta mig en kopp kaffe i solen. Snart kommer ni att kunna läsa mer om en resa jag nyligen gjort till Italien, så håll utkik här på sajten...

Text och foto Agneta Nisbeth

Kommentarer