Det fortsätter att snöa här hos mig på landet

 Det är verkligen vinter just nu, vi har fått massor av snö och kylan kryper nu ner mot -10 grader, inte kul alls att vara ute några längre stunder precis.



När jag vaknade i morse hade vi fått en decimeter till med snö, ovanpå den vi redan hade. Det är verkligen ett riktigt vinterlandskap där ute just nu. Hade tänkt att åka in och handla i Knivsta men är inte säker på att bussarna går i detta snöoväder och eftersom det är så kallt vågar jag inte chansa.




Fast vackert är det ändå, jag kan inte låta bli att se mig om ute i naturen och det finns trots allt en skönhet i den vita snön. Även om jag inte är en vintermänniska. Jag roar mig nu med att stanna inomhus och måla tavlor, läsa böcker och annat kul. Dessutom försöker jag planera någon ny resa till våren. Återkommer om detta lite senare...

Text och foto Agneta Nisbeth

Kommentarer