Äntligen snöfritt hemma hos mig

 Nu har nästan all snö försvunnit här i Knivsta-trakten, tack och lov. Det finns bara små vita högar kvar här och var i norrläge, våren är på ingång!


Dessa fina små snödroppar hittade jag häromdagen, de var på väg att sticka upp sina späda stjälkar i gräsmattan. Och det känns lika underbart varje år att hitta dem där, efter månader med med mängder av snö och is. Det finns lite annat grönt i trädgården nu, som små brännässlor och blad till mina smultron- samt jordgubbsplantor.



Så här ser det nu ut i Knivsta en tidig morgon när jag väntar på bussen för att resa hemåt igen efter lite shopping. Inte någon snö kvar alls, i alla fall nästan. Jag har fått tillbaka glädjen att vistas utomhus längre stunder nu, även om det är fortsatt kalla nätter är det i alla fall härligt om dagarna.


Text och foto Agneta Nisbeth

Kommentarer