Efter sol kommer regn och åska

 Det har varit en härlig och varm helg, på midsommarafton sken solen hela dagen och vi kunde äta lunch utomhus här i Knivsta. Sedan kom ett rejält åskväder och nu är det omväxlande sol och regn.


Hoppas ni också hade en underbar helg, jag kan verkligen inte klaga varken på väder eller något annat. Vi åt utomhus och njöt verkligen av det underbara vädret. Men jag är som ni kanske minns inte så förtjust i åska. Och det skulle ju komma ett rejält oväder in över oss under lördagen och jag väntade oroligt in vad som komma skulle.




Ovädret kom så småningom och jag kurade mest inomhus och höll tummarna. För det blixtrade och ösregnade rejält ett tag men tack och lov drog det hela bort efter bara någon timme. Tack och lov. Det slog ner i äppelträdgården också men gjorde ingen skada denna gång. Här ser ni hur min vattentunna fylls på under ovädret. 



Men blommorna min trädgård  tackar så mycket för allt regn, det har varit ganska torrt den senaste tiden. Ni ser här hur det vackra ogräset nästan tar sig in i mina rabatter, jag låter dem vara utanför eftersom klövern drar till sig både bin och humlor.




Till sist en bild på en av mina pelargoner som alltid får stå ute under sommaren, de blommar alla på för fullt nu. Det är så härligt med blommor! Hoppas att ni alla hade en fin midsommar också och att ni kunde njuta av det fina vädret som tydligen dragit in över hela landet.

Text och foto Agneta Nisbeth

Kommentarer