Minnen från förr - min tid på reseledareskolan på Mallorca

 Under 70-talet reste jag ner till Spanien och ön Mallorca för tre månader där medan jag studerade på företaget Spies egen reseledarskola. Här kommer några bilder därifrån.



Jag ville så gärna göra något annat i min ungdom och drömde mig bort utomlands, till Italien. Och för att kanske få ett jobb där så sökte jag mig till det danska resebolaget Spies egen reseledarskola för att plugga allt från spanska till mikrofonteknik och första hjälpen. Här ser ni oss alla samlade utanför hotellet på Mallorca.



Jag förlorade tyvärr alla foton från förr i en brand för runt 30 år sedan så jag har tyvärr inga bilder kvar på mig själv från denna resa, förutom just bilden överst som jag tack och lov hade sparat på ett annat ställe än i huset som brann. Här ser ni mig ätandes på ett äpple i Palma.




Så ännu ett foto från Mallorca, man ser verkligen på outfiten jag bär att det är sjutti-tal och att alla tydligen klädde sig i samma stil med beiga byxor och en roströd v-ringad tröja. Redan då hade jag hakat på trenden med stora glasögon, bara lite större än de jag har idag, he he.

Det blev sedan inget av ett jobb för Spies, de kunde bara erbjuda Kanarieöarna, så jag reste hem och började plugga i Florens istället, innan dess hann jag dessutom med en sommar som au-pair så jag fick bo i Italien i alla fall...


Text och foto Agneta Nisbeth samt lånade bilder

Kommentarer