Tre par sandaler för stranden

Fler resminnen, lite personliga denna gång. För några år sedan var jag på Nai Yang Beach på Phuket, alldeles bredvid flygplatsen. Jag bodde då på hotell Indigo Pearl som idag heter The Slate. Inför resan hade jag skaffat mig tre par nya sandaler...

Hotellets trädgård.

Den här artikeln är är lite av ett minne från en underbar semester på ett vackert hotell i Thailand, på ön Phuket. Har varit i Thailand nio gånger nu, men längtar alltid tillbaka. Så fort jag landat så känner jag lugnet infinna sig och jag kan koppla av på riktigt. Jag älskar också den sköna fuktiga värmen som får min kropp att må bra.

Nai Harn Beach.

Först av allt, så här såg stranden vid Nai Harn Beach ut precis utanför hotellet. Inte speciellt mycket folk alls och väldigt avslappnad stämning. Solstolarna som synes på bilden kom från hotellet som också hade en liten bar på den tiden. Vet inte hur det ser ut idag.



På bilden ovan kan ni se en av de många underbara poolerna på det läckra och lyxiga hotellet som då hette Indigo Pearl. Men havet och en underbar strand låg ju precis utanför hela området och det kunde vara lite svårt att välja.



Idag är hotellet omdöpt till The Slate och är om möjligt ännu lyxigare. Här ser ni den snygga infinita-poolen som ser likadan ut idag, den var också en vuxen-zon där inga barn kunde stoja. Jag och min vän bodde närmare poolen ni ser ovan denna, så det var ändå mest där vi tillbringade våra dagar.



Själva hotellet var utspritt över ett stort område där det fanns allt från lyxiga poolvillor till snyggt inredda rum i olika byggnader. Några ser ni ovan, just i detta hus hade vi också vårt vackra och snyggt designade hotellrum.



Och nu då till mina sandaler, tre par som jag lyckades fixa till mig innan resan. Alla sandaler var nyligen provexemplar och kom inte i par. Varje sko var olik den andra, så jag fick helt sonika måla om dem och fixa till dem lite. Här ovan en skor i silver och en i guld, kunde inte måla om metallen men läderremmarna blev bägge vitmålade.



Här ett par som var i två olika färger innan jag målade om dem i svart, även de glittrande stenarna på sandalerna var i olika färger när jag fick dem.



Så till sist ett par som jag nog använt allra mest av dem alla, ett par som glitter vackert i solen, sköna är de också och passar lika bra till byxor som till klänning.

Text och foto: Agneta Nisbeth

Här en film från hotellet som det såg ut som Indigo Pearl


Kommentarer